Bavisport mobile

 

 

Artykuły:

Od czego zacząć?

Od czego zacząć?

2017-09-18

JOGA STEP BY STEP…

Zacznijmy od podstaw…  

Ważne jest, aby podczas wykonywania asan wsłuchiwać się w sygnały wysyłane przez ciało. Odczuwanie jakiegokolwiek bólu jest niedopuszczalne i oznacza, że trzeba przerwać ćwiczenie. Czasem ból bywa mylony z napięciem mięśni i uczuciem rozciągania – w tym przypadku jest to normalna reakcja organizmu, zwłaszcza jeśli na co dzień nie uprawiamy żadnego sportu i ciało nie jest przyzwyczajone do wysiłku.

 

Jak zbudować solidne podstawy?

Wybierz nasz program budujący elastyczność fizyczną. 

RODZAJE ZAJĘĆ: 

GRUPA POCZĄTKUJĄCA

 

  • zaczniemy od nauki prawidłowego oddychania i wykonywania ćwiczeń w rytm oddechu,
  • zaczniesz rozróżniać psa od kobry, zapoznamy Cię z podstawowymi pozycjami i sekwencjami.
  • zrozumiesz swoje ciało zobaczysz jak wyciszyć i zrelaksować umysł.

 

ZDROWY KRĘGOSŁUP

  • zobacz jak żyć bez bólu w kręgosłupie zadbasz o zdrowe plecy..
  • uwolnisz się od bólu i sztywności kręgosłupa,
  • odzyskasz swobodę ruchu.
  • poprawisz swoje samopoczucie i świadomość ciała

 

PILATES

Wzmocnij mięśnie w duchu relaksu..

Pilates w rzeczywistości daje korzyści zdrowotne podobne do jogi.  Zasadniczą różnicą jest dynamika ruchu podczas pilatesu, w jodze przeważają pozycje statyczne.

 

  • wzmocnisz mięśnie co pozwoli Ci być dużo bardziej efektywnym w trudnych pozycjach jogi (np. pozycja kija, stanie na głowie)
  • poprawisz kondycję i wytrzymałość
  • nauczysz się oddychać w rytm ćwiczeń
  • łatwiej przyjdzie Ci “savasanowa twarz” w trakcie ciężkich asan ponieważ twoje ciało będzie już  na to przygotowane.

STRETCHING -  zajęcia z relaksującą muzyką

Pomóż swojemu ciału zdobyć gibkość..

Wykorzystuje się w nim proste asany z klasycznej jogi i elementy pilatesu.

 

  • Rozciągniesz wszystkie grupy mięśni, uelastycznisz je i zwiększysz ruchomość stawów
  • Zeszczuplejesz.. nie będzie to jednak efekt redukcji masy, ale rozciągnięcia mięśni, czyli wysmuklenia sylwetki
  • ponownie łatwiej przyjdzie Ci “savasanowa twarz” w trakcie ciężkich asan ponieważ twoje ciało będzie już  na to przygotowane :)
  • zrelaksujesz się i wyciszysz

 

MEDYTACJA

  • poznasz podstawy mindfulness
  • nauczysz się utrzymywać stan pogłębionej koncentracji, a twoja praktyka jogi stopniowo będzie rozwijać się w stronę medytacji.

 

Po min. 2 miesiącach praktyki wzmocnionej o pilates i stretching.

JOGA ZAAWANSOWANA

 

  • odnajdziesz i pogłębisz komfort w kolejnych pozycjach,
  • zrozumiesz praktyczne znaczenie zastosowania Bandh, Drishti i oddechu,
  • nauczysz się wykonywać bardziej zaawansowane pozycje stojące i siedzące,
  • przygotujesz się do wykonywania wygięć w tył, pozycji odwróconych,
  • zbudujesz siłę, elastyczność i uważność potrzebne do regularnej praktyki